Mateřská škola Kovanice

O naší Mš

V Kovanicích byla jednotřídní mateřská škola ,s kapacitou 25dětí, otevřena

již v roce 1950 v národní škole.

V roce 1966 se mateřská škola stěhovala na pozemek fary do vlastní budovy

1980 bylo otevřeno 2.oddělení/jedná se o přístavbu směrem k Labi.

Dnešní mateřská škola je umístěna v přístavbě z roku 1980.

Kotelna MŠ byla do roku 2002 na fosilní paliva od roku 2002 je v obci provedena plynofikace, MŠ se připojila na plynový řád r. 2003

Do roku 2005 využívala MŠ úpravnu vody, od r. 2006 je MŠ připojena na vodní řád.

V r. 2009 a v r. 2010 proběhla výměna školního nábytku /byly zakoupeny nové židličky, stolečky, nový nábytek do třídy a herny/kde jsou uloženy hračky dětí/

V roce 2010 byla na MŠ opravena střecha a vyměněny okna, několik let poté následovala i nová fasáda.

Od školního roku 2023/2024- se otevřela 2.třída.

Děti mají k dispozici prostorné  třídy, herny. Součástí školy je kuchyň. Kolem mateřské školy je prostorná zahrada s průlezkami, pískovišti a zahradním domkem.

V zimě se přistoupilo k větší rekonstruci bývalého skladu na uhlí,nyní slouží tento sklad slouží jako sklad sezonních pomůcek.

V na jaře roce 2024 byla zhotovena nová terasa,zábradlí k terase. Zakoupeny vyvýšené záhony/na kterých děti pěstují zeleninu k vlastní spotřebě a vysázely jsme ovocné keře/rybíz,angreš,motýlí keře,ibišky.

Okolo školky je krásná příroda, která  dává mnoho podnětů k objevování vztahů a souvislostí v přírodním i společenském prostředí.

Filozofií naší školy je pobyt v pohodovém prostředí rodinného typu, kam děti rády přicházejí, jsou spokojené a cítí se bezpečně. Během výchovně vzdělávacích činností vytváříme u dětí základy pro celoživotní vzdělávání podle jejich individuálních možností. Vedeme děti k tomu, aby vzhledem              k věku a individuálním možnostem byly osobnosti samostatné, zdravě sebevědomé a sebejisté s vlastním rozumem, schopné dívat se kolem sebe, uvažovat, tvořivě přemýšlet a jednat, aby byli jedinci na své úrovni přizpůsobiví, odvážní a také zodpovědní, ochotní nejen přijímat, ale také dávat, schopní se dále rozvíjet. Ve své práci využíváme smyslové vnímání jako základ přirozeného poznávání a pochopení živé a neživé přírody.

Vedeme děti k rozvíjení komunikativních dovedností, utváření základních hygienických a sociálně kulturních dovedností a návyků.